מאמרים

כירופרקט מומחה – תחומי ההתמחות בכירופרקטיקה

הכירופרקטיקה הינה אחד התחומים החשובים ביותר בבריאות הגב בפרט והגוף בכלל וכמו בכל עולם הרפואה, לכל כירופרקט תחום התעניינות הייחודי לו. בנוסף, רשאי כל ד"ר לכירופרקטיקה או כירופרקט במילה נרדפת, להמשיך את הכשרתו האקדמית המקצועית לכירופרקט מומחה בתחומי העיסוק השונים במקצוע הכירופרקטיקה.

כירופרקט מומחה הינו ד"ר לכירופרקטיקה או כירופרקט אשר למד 1-3 שנים לימודי פוסט דוקטורט במוסד אקדמי כירופרקטי רשמי, עבר בחינות עיוניות ובחינות הסמכה מעשיות. קיימים מגוון תחומי מומחיות כירופרקטיות והפרקטיקה של תחומים אלו אשר שמו למול עיניהם את המטרה לספק שירות כירופרקטי מקצועי מעולה עבור מגוון דורשים וכן לייעץ לכירופרקטים עמיתים. כירופרקט מומחה עוסק בשיקום המטופל ובהחזרת הגוף לאיזון ופעילות עצבית תקינה בביטחה ובמהירות המירבית ולגעת בהצלחה בכל אותן הנקודות אשר בהן הרפואה המערבית כשלה מלהושיע או מושיעה בדרכים אגרסיביות למדי. כירופרקט מומחה, אם כן, הינו בעל ידע רפואי-כירופרקטי רב בתחומי התמחותו הכירופרקטיים ומומחה בעמוד השדרה, עמוד התווך של הגוף האנושי כולו.

כיצד בוחרים כירופרקט מתאים?

למרות שכל הכירופרקטים הינם דוקטורים בתחומם הכללי, כל כירופרקט מומחה בוחר לעסוק בהיבט מקצועי ספציפי. לכן, בבואכם לבחור בין אנשי מקצוע אלה, עליכם לחפש אחר זה אשר התמחותו היא בבעיה המטרידה ומציקה לכם:

  • כאבי גב – עליון, תחתון, צוואר, פריצות דיסק וכו'
  • נפגעי תאונות דרכים, עבודה וספורט
  • טיפול בעקמת
  • טיפול בילדים – בעיות התפתחות, בעיות גנטיות מולדות (מבחינה אנטומית), דלקות אוזניים חוזרות ועוד
  • טיפול בקשישים
  • טיפול בנשים הרות ומניקות, בעיות ברצפת האגן
  • בעיות על רקע עצבי – נוירופאתיות שונות, כאבים, נימולים

כירופרקט מהווה אופציה נהדרת לא רק לטיפול במחלות קיימות אלא אף למניעתן מלכתחילה, במיוחד אצל האוכלוסיות הנוטות לפתח בעיות שריר-שלד-עצב כגון ספורטאים, אנשים המבלים את רוב זמנם בישיבה או עמידה ממושכים, בעלי מקצועות אשר נוטים לחזור על פעולה מסוימת לאורך זמן וגם עבור אלה אשר מעוניינים ללמוד רבות אודות היציבה שלהם וכיצד לשפר אותה.

כירופרקט מומחה ניתן למצוא באינטרנט או על ידי המלצות של מקורבים, אך ברוב המקרים אין אנו יודעים אפילו מהו מקורה של הבעיה המטרידה אותנו. במקרים כאלה הדרך הטובה ביותר היא לחפש כירופרקט בעל תחומי התמחות מגוונים על מנת לעבור אבחון וטיפול יעילים ומקצועיים. וזכרו – כירופרקט בוחרים גם ע"פ יחסי האנוש והכימיה הבין אישית שלו עמכם. הטיפול הכירופרקטי מערב מגע ועליכם להרגיש נוח במחיצתו על מנת שהטיפול אכן יהיה אפקטיבי.