טיפול בכאבים

טיפול בכאבי פיברומיאלגיה

טיפול בכאבי פיברומיאלגיה

אז מהם כאבי פיברומיאלג'יה ומהו טיפול בכאבי פיברומיאלגיה ?

כמו גם כאבי אגן כרוניים היא אכן לא "מחלה מוגדרת" שידועים בה המחוללים או הנגיפים או החיידקים אלא היא תסמונת, כלומר אוסף של תסמינים או סימפטומים שהחולה מדווח, שהחולה מגלה למתשאל הכירופרקט/רופא עקב שאלות ממוקדות וכן עקב ממצאי הבדיקות בתהליך הבדיקה. תסמונת הפיברומיאלג'יה מעורבת במגוון כיווני גרימה/אבחנות כגון בעיות תזונה, בעיות הורמונים וליקוי בפעולת בלוטת התריס, בעיות עיכול ודרכי עיכול (קשור מאוד לתזונה, נכון?, ליקוי במערכת החיסונית, ליקוי במערכת התחושתית עיצבית עקב פגיעות בחיישנים או קשיחות במיפרקי השדרה והשלד, ועקב כך הימנעות מפעילות גופנית ותזוזה, ובוודאי מצב נפשי לחוץ/ירוד, עייפות כרונית עם שינה ארוכה מידי ובאיכות שינה ירודה וכן חוסר חשיפה לשמש.

תיאור הכאב על ידי המטופלים ככזה ש "כואב לי בכל הגוף", מנסה לתאר מצב של כאבים מפושטים ו/או נודדים בגוף. תיאור זה מראה על משהו מאוד רחב מבחינה קלינית והגורמים לו. בדרך כלל, כאבים או מיחושים שאנו חשים הם ביטוי של פיענוח תחושות על ידי מרכזי הזיכרון התחושתיים והגיאוגרפיים לגבי מיפוי מקום האיבר הכואב וסוג התחושה ממנו.

כאבים ותחושות מושפעים מ 3 גורמים עיקריים:

תפקוד ביו-מכאני לקוי של השלד, מפרקי החוליות עם חיישני מגע מכאניים מיוחדים, השרירים והגידים עם חיישני המגע שלהם, כולל פגיעות עבר היסטוריות בגוף כגון נפילות או תאונות או מאמץ יתר בימי הבגרות, הצבא, ההורות והאימהות בעבודה, בזוגיות או בחיי המשפחה,

יתכן בהחלט כי מקור הכאב שלך נמצא במקביל לחוליה בצוואר, בכתף, באגן או בגב, גם בשריר בזרוע, אמה או ירך הפועלים בעומס יתר ביו-מכאני עקב מנח עבודה לא בריא עד כדי בעיה עם חילוף חומרים במקום השריר והיווצרות כיווץ סיבי שריר לקשר, הנקרא גם טריגר פוינט. אותו שריר מכווץ יכול להפנות כאב לאיזורים אחרים סמוכים לו. הכירופרקט המומחה יכוון וידריך אותך בתרגילי מתיחה וחיזוק אשר ישפרו את עבודת החיישנים וימנעו את כאביכם.

תפקוד ביו-כימי חסר, עודף או לקוי בחילוף החומרים המושפע מאורח החיים, איכות התזונה והשתייה והאוויר שאנו נושמים משפיעים על איכות חילוף החומרים בגופנו, יוצרים חומציות יתר של נוזלי הגוף ברקמות השרירים והאיברים, הגורמים בדרך כלל להורדת סף הכאב ולהפיכת הגוף לרגיש יתר לתחושות מגע ו/או כאב,

בירור תזונתי ופיזיולוגי שהכירופרקטורים מוכשרים בהם על ידי תשאול, בדיקות דם, רוק ושתן, טיפול בתוספי תזונה וויטמינים ומינראלים כטכניקת טיפול מקבילה לרפואה התרופתית, נותן מענה מקצועי לחוסרים תזונתיים בסוגי מזון או עודף באחרים. גם כאן, הפתרון הוא בירור ותקיפת התחום הזה, והשיפור יורגש תוך ימים ספורים, בדוק!!

תפקוד ריגשי עמוס מידי הגורם למוח לבצע פריקת מתח ריגשי לשרירי הגוף על ידי הורדת סיפי הרגישות לכאב ותחושות במרכזי הפיענוח במוח. זאת דרך אגב הסיבה שהרופא שלך חושב לתת ואכן נותן לך בדרך כלל תרופה קלה נוגדת חרדה (ציפראלקס) אשר מטרתה הרפיית שרירים. הטכניקות הכירופרקטיות הידניות מבצעות זאת נפלא דרך רפלקסים נוירולוגים שידרתיים כולל שילוב תוספי תזונה ו/או שינוי אורח חיים ומזון המשפיעים ישירות על מצב הרוח והמתח הנפשי. במקביל, ניתן לטפל אצל פסיכולוגים מורשים בטכניקות הרפייה כגון CBT או EMDR.

טיפול בכאבי פיברומיאלגיה אצל כירופרקט מומחה ד"ר עופר ברוך יכול לעזור לכם להשתלט על הכאב ואפילו להפחיתו בצורה משמעותית.