מאמרים

כירופרקט מומלץ – קווים מאפיינים

יותר ויותר ישראלים מצטרפים כיום לשאר אנשי אומות העולם המערבי בדרישה לקבלת שירות רפואי ברמה גבוהה לאו דווקא ע"י רופאים אלא ע"י כירופרקטים מומחים. הכירופרקט הוא איננו רופא, הוא גם אינו אדם אשר עוסק ברפואה משלימה אלא במקצוע רפואי מכובד ורב חשיבות כיום בעולם. למעשה, הכירופרקטיקה מהווה את הזרם הרפואי הקליני ה- 3 בחשיבותו בעולם. בארץ פועלים מספר רב של כירופרקטים והשאלה הנשאלת היא כיצד תדעו לזהות כירופרקט מומלץ כהלכה. להלן כמה דגשים שחשוב לבדוק במהלך החיפושים.

הסמכת הכירופרקט
על מנת להיות כירופרקט נדרשים לא מעט כישורים ולא מעט הסמכות עד לקבלת תעודת הד"ר הנכספת. כירופרקט הוא ד"ר בכירופרקטיקה ועליו ללמוד כ- 7 שנים על מנת לקבל את תעודת המקצוע הנחשקת. במהלך הלימודים לומדם הכירופרקטים הצעירים את יסודות הרפואה תוך מתן תשומת לב יתרה לטכניקות ומניפולציות שונות על עמוד השדרה על מנת לטפל במגוון תחלואות האדם, בעיות שלד, שרירים, מפרקים, עצבים ומחלות כרוניות שונות כגון מיגרנה, דלקות ועוד. כירופרקט מומלץ הוא אך ורק מי שמחזיק בתעודה המתאימה וכל אדם אחר אשר יציג עצמו ככזה, אך ללא ההסמכה מאוניברסיטה מוכרת מחו"ל אינו שווה את הטרחה.

אישיותו של הכירופרקט
צורת הטיפול הכירופרקטי היא ע"י מגע, לעיתים בלחיצות עדינות ולעיתים בתנועות עמוקות ומהירות יותר על עמוד השדרה אשר אמורות להחזיר את החוליות למקומן הרצוי ולתרום להחזרת מעבר אותות עצביים תקין. כירופרקט מומלץ הוא כירופרקט עם אישיות קוסמת שכן הטיפול הכירופרקטי אינו מתבצע ב- 5 דקות והמגע הקרוב מחייב תחושה של ביטחון בקרב המטופל במטפל שלו.

בחר את ממליציך
בחיפושיכם אחר כירופרקט מומלץ, אל תסתפקו אך ורק בגלישה וקריאה בפורומים השונים שכן אין לדעת מי עומד מאחורי הפירסומים. נסו ליצור קשר עם מטופלים לשעבר שיוכלו לתת לכם חוות דעת ממקור ראשון ואם תוכלו אף לקבל המלצה מקולגה למקצוע, רופא אחר או אחות מוסמכת שמכירים את הכירופרקט באופן אישי זה בהחלט יכול לעזור. נקודה חשובה נוספת היא להימנע מלהסכים להתחייבות כספית מראש עבור עשרות טיפולים לפני שאתם באמת יודעים מה אבחנותיכם וכמה זמן יקח לכם להחלים. קחו כל טיפול וטיפול ובדקו עם הכירופרקט המטפל את מצבכם.