טיפול כירופרקטי

טיפול כירופרקטי – עקרונות ודרכי היישום
יותר ויותר אנשים כבר גילו את עולם הכירופרקטיקה כחלק בלתי נפרד מטיפול בתחלואות החיים השונות ושמירה על אורח חיים בריא. טיפול כירופרקטי מסוגל להעניק אבחון ומרפא למגוון מחלות בצורה שאינה פולשנית (ללא ניתוחים) וללא מתן תרופות. טיפול כירופרקטי הוא טיפול שנוח להתמיד בו, אינו טומן בחובו תופעות לוואי, אינו מתנגש עם הטיפול הקונבנציונאלי הרפואי ואף מומלץ על ידו.

עקרונות הכירופרקטיקה על קצה המזלג
לימודי הכירופרקטיקה נמשכים כ- 7 שנים, בדיוק כמו לימודי הרפואה. טיפול כירופרקטי הינו טיפול אשר ניתן בידי מומחה בתחומו בביסוס תורה שלמה אשר הלכה ונבנתה בידע מדעי ורפואי החל מהמאה ה- 19. בבסיס השיטה נמצאת ההתמקדות על עמוד השדרה, אשר מגן על חוט השדרה המקבל ושולח אותות עצביים לכל חלקי הגוף, לשרירים ולאיברים הפנימיים. מכאן ניתן לראות כי טיפול כירופרקטי אומנם מתמקד בגב, בחוליות ובשרירים התומכים אך הפועל היוצא הוא טיפול במגוון פתולוגיות אשר נקרות אל האדם, פעמים רבות עקב אורח חיים לקוי, יציבה שאינה נכונה, מאמץ יתר או פציעות.

טיפול כירופרקטי הינו כלי יעיל ביותר לטיפול בכאבים על רקע עצבי, כאבים אשר הסיבה להם אינה ידועה, בבעיות עיכול, בעיות הורמונאליות, כאבי מפרקים ושרירים, פריצת דיסק, סחרחורות ועד לכאבי אוזניים בילדים ותינוקות, בעיות התפתחות ועוד. טיפול כירופרקטי נעזר פעמים רבות באבחנות של רופאים, אורטופדים וצילומים רדיולוגיים כגון רנטגן ו- MRI על מנת לבנות תוכנית טיפול מתאימה בין אם מדובר לצרכי מרפא וגם כאשר הטיפול הוא מניעתי בלבד.

דרכי היישום בשטח
טיפול כירופרקטי מתחיל קודם כל בפגישת היכרות והכרת המטופל, הן מבחינת אופי ואורח חיים והן מבחינה בריאותית. לאחר מכן עובר המטופל אבחון מסודר והטיפול יוצא לדרכו, בהדרגה. הטיפול הכירופרקטי טומן בחובו מגע בין המטופל למטפלו, אשר מצידו מפעיל לחץ מתון על החוליות ה- "בעייתיות" על מנת להחזיר אותן למקומן הרצוי כך שהאותות העצביים דרכם יעברו ללא שום הפרעה. טיפול כירופרקטי הינו טיפול מתמשך אשר במהלכו מקבל המטופל שלל אינפורמציה והדרכה כיצד להתנהג נכון עם גופו על מנת למנוע את חזרת ההופעה של הבעיות שהטרידו אותו בשנית.