טיפול כירופרקטי – הכירו את המונחים הבסיסיים בעולם הכירופרקטיקה

הכירופרקטיקה הפכה עם השנים לזרם מרכזי בעולם הרפואה המטפלת והמונעת. למעשה, טיפול כירופרקטי מהווה את אופציית ברירת המחדל עבור אנשים שונים אשר מעוניינים למצוא מזור לבעיותיהם באמצעות טיפול שאיננו פולשני ושאיננו טומן בחובו מתן תרופות. אם גם אתם סובלים מבעיית שרירים, עצבים, עצמות, פרקים או כל בעיה אחרת אשר גורמת לכם לכאב או לאי נוחות, מומלץ גם לכם לבקר אצל ד"ר לכירופרקטיקה מומחה. ולפני הכל, כדאי מאוד לדעת מספר מושגים מעולם הכירופרקטיקה כהכנה לפגישה עם הכירופרקט.

סבלוקסציה (subluxation)
עם השנים ועקב מבנה אנטומי או הרגלי תנוחה שאינם טובים, חוליות מסוימות עלולות לזוז ממקומם (גם במספר מ"מ בודד!) וללחוץ על העצבים סביבן. לחץ מעין זה לאורך זמן עלול לגרום לכאבים (כאבי גב או כאבים מקרינים) ובעיות תפקוד קשות בחיי היום יום. רופאי המשפחה והאורטופדים ממליצים פעמים רבות על תרופות נוגדות דלקת אך טיפול כירופרקטי אינו משתמש בתרופות אלא בהחזרה איטית והדרגתית, בסביבה בטוחה של החוליות המעורבות למקומן.

פיקסציה (fixation)
חוליות עמוד השדרה אשר נמצאות במצב של פיקסציה אינן יכולות לנוע בצורה חופשית, תנועתן מוגבלת וזהו מצב אשר יכול לגרום לא רק לאי נוחות או כאבים אלא אף לשחיקת דיסק חמורה בעתיד. טיפול כירופרקטי בידי מומחה יכול להחזיר את החוליות ה- "נעולות" למצב החופשי שלהן ובכך לתרום רבות להזנת הסחוסים, למניעת כאבים ובעיות נוספות וחמורות יותר בעתיד.

רדיולוגיה
אלה הם כל אותם אמצעי ההדמיה בהם עושה הכירופרקט שימוש בבואו לאבחן, לטפל ולמנוע בעיות אשר מטרידות את מטופליו. מבין אמצעי ההדמיה המובילים כיום לצרכי טיפול כירופרקטי ניתן למנות את הרנטגן, CT וה- MRI כאשר חלק מהמבקרים במרפאת הכירופרקט מביאים את החומר הרלבנטי מבדיקות קודמות שעשו וחלקם מבצעים אותם במקום, כתלות באיכות המרפאה הכירופרקטית והיקף עבודתה.

בישראל פועלים כיום 122 דוקטורים לכירופרקטיקה ומתוכם 12 הינם כירופרקטים מומחים. כל הכירופרקטים הללו למדו בחו"ל את המקצוע הרפואי הכה מרשים, ה- 3 בחשיבותו בעולם הרפואי של ימינו בעולם. לכירופרקטיקה הצלחות בטיפול במגוון תחלואות האדם בדרכים ידידותיות שאין מערבות ניתוחים או תרופות. בהחלט מומלץ.