מאמרים

טיפול לכל גיל

תינוקות
המעבר בתוך עצמות האגן ותעלת הלידה מפעיל עומסי לחץ אדירים על הראש, הצוואר, הכתפיים והגוף עלול לגרום למתיחות ותזוזות חוליות עמוד השדרה. תופעה נפוצה היא תסמונת הטורטיקוליס הברורה מאוד, עקב תפיסת צוואר התינוק לצד מסויים ותסמונת כיוון המעיים, הקוליק, אשר סיבותיה פחות נהירות וכל אלו, נגרמים עקב "מאבקו" של התינוק בתעלת הלידה החוצה, וכן היותו דחוס ומקופל ברחם באם לאורך שלושת חודשי ההריון האחרונים. האם הייתם מוכנים לנסות ולחוש מה שהתינוק עובר?

פעוטות

כי אחרי שכבר מרימים ראש, יושבים ומתחילים לזחול, לעמוד וללכת, נופלים הרבה פעמים.הדבר נגרם אם עקב חולשת הרגליים, הבטן או הגב, אם עקב יציבת אגן לקוייה עקב הנפילות או החזקת הפעוטות על הידיים במנח נטוי גורמות לאורכי הרגליים להיות לא שווים (באופן מדומה), ובוודאי, עקב תנועת חוליות שידרה לקויות.

ילדים
כי עכשיו הגיע שלב העצמאות, הקפיצות, הקורקינט, האופניים, והרולרס-בליידס. הנפילות נעשות קשות יותר כי המהירות ומשקל הגוף גדלים וכן גם החיכוך בקרקע עד אפילו שברים!
לא רק זאת, כי עכשיו, מתחיל הילד לשבת שעות ארוכות בכיתה, מול המחשב או הטלויזיה, מול משחקים והם עוד נדרשים לשאת על גבם ילקוטים כבדים פי כמה ממה שממליצים כירופרקטים ומשרד הבריאות. עקב תהליכים אלו, הממשיכים עם הגדילה והגביהה, כאן מתחילה גם אפשרות היווצרות עקמת בגב.

נוער
כי קצב החיים מתגבר, הספורט נעשה הרבה יותר קשוח ופיזי הכולל פגיעות גופניות עקב תיקולים. כי עומס הלימודים והלחצים על הנוער גדולים יותר. כי יושבים "מרוחים" מול הטלויזיה או בחברה. כי תקופת קצב גדילת הגוף, הגובה, ההורמונים ובדיקת הגבולות והיכולות האישיות בשיאה ולכן, חייבים להיבדק ולטפל במידת הצורך עקב העובדה שהתפתחות העקמת ומהירותה, קשורים ישירות לקצב הגדילה.

ההסבר המורחב לבעיות התפקוד השלדיות והעצביות הקשורות להתפתחות האדם מינקות לבגרות

לאור נסיוננו העשיר בבדיקות וטיפולים למטופלינו, מגילאי הינקות ועד לזיקנה, אנו למדים כי מרבית בעיות הבריאות שמבוגרים לוקים או סובלים מהן נובעות מתפקוד לקוי של מערכות חיישני התנועה ומיקום הגוף הממוקמות באיברי הגוף השונים בכלל ובמיפרקי חוליות שידרה בפרט. חוסר תנועה או מנח נכונים ובריאים של חוליות השידרה והמיפרקים נקראים בעגה הכירופרקטית סאבלוקסאציה או פיקסאציה או תת-נקיעה שדרתית וברפואה, נקראים תסמונת המיפרקים האחוריים. תסמונת זאת כוללת פעילות לא סימטרית של חיישנים, של אורכי ועובי התפתחות השרירים ושל מנח החוליות והאגן.
חשיבות האיזון והתנועה הסינכרונית של צידי הגוף היא מהמעלה הראשונה, מכיוון שאנו לומדים די מהר ללכת על שתי רגליים ותחת כוח הכבידה. בשונה מבעלי החיים היונקים האחרים, החיים ונעים על 4 רגליים, לנו יש צורך בהפעלה רצופה ותמידית של שירים עצמאיים התומכים בנו תחת כוח הכבידה שלא ניפול. שרירים אלו מופעלים אוטומטית על ידי מרכזי הפעלה קדומים במוח, המקבלים רפלקסים/משובים עצביים אוטומטיים מהחיישנים שנזכרו לעיל.

חיישנים אלו, אוהבים לעבוד כל הזמן ולהישאר גמישים ודינאמיים, כלומר בגמישות ובתנועות של הגוף ימין ושמאל על מנת שישמרו את מרכזי ההפעלה הקדומים פועלים נכון וישר, ולכן אנו מוצאים ילדים ונוער הולכים ישר וזקוף אם הם טופלו תקופתית על ידי כירופרקט במהלך ילדותם וכן ולא פחות חשוב, עסקו בפעילות ספורטיבית המפעילה את צידי ימין ושמאל כגון משחקי כדור, שחיה והתעמלויות. נחשו למה מנסים רבים לשלב טיפול בילדים בתנועה, רכיבה על סוסים ואופניים? זהו בדיוק! ימין ושמאל!
כאשר לעומסי לחצי הלידה מתווספות טכניקות יילוד מסויימות כגון שאיבה ומתיחה בוואקום או משיכה במלקחיים או מתיחת הראש והצוואר המבוצעים לתינוק בעת הלידה, כמו גם צעקות היולדת, מוגברים הלחצים ישירות על ראשו התינוק, צווארו, חגורת כתפיו ואגנו. בנוסף לכך, נפילות, חבלות ותאונות ילדות גורמים לגוף הילד לגדול ולהתפתח לא מכאנית סימטרי

עד כדי כך שכאשר אנו בודקים ילדים בבית הספר בבדיקות עקמת, אנו מוצאים בין 8-9 ילדים מתוך כל 10 נבדקים כהולכים עם אגן נטוי, רגליים לא שוות ובוודאי הפרעות בתנועת השרירים והחוליות. באופן מישני, חיישני התנועה יכולים לייצור רפלקסים עצביים דרך חוט השדרה הזולגים דרך מסלול עיצבי ידוע למערכת העצבים האוטונומית, האחראית על הפעלת ובקרת האיברים הפנימיים. מסלול עיצבי מיוחד זה, יכול לגרום למערכת האוטונומית להיות יותר פעילה ולתת יותר אימפולסי הפעלה עקב עודף המרצת חיישני מיפרקים היכולים להתבטא בכיווץ קנה הנשימה עד כדי אבחנת אסטמה או סטרידו, בכיווץ מעיים עד כדי כאבי בטן ונפיחות מהצטברות גזים בתופעת המעי הרגיז או הקוליק, ועצבנות היתר. לחילופין, אם מסלול זה מקבל פחות מידי המרצה מחיישני התנועה ניתן למצוא ילדים איטיים, הסובלים מתנועות מעי איטיות ועצירות, מתופעות קוליטיס ופריחה עורית "לא מוסברת" הנודעת כאבחנת ה "א-טופיק דרמאטייטיס", הרטבת לילה,ועוד.
לאור כל אלו, חשוב מאוד לקחת את ילדיכם לבדיקה וטיפול תקופתיים אצל ד"ר ברוך, כירופרקט מומחה במקביל לביקורים אצל רופא הילידים על מנת שיגדלו ישר ובריא וכן לקבל מאיתנו הנחיות להרגלי הישיבה, העמידה, הרכינה והשינה. הטיפול הכירופרקטי הידני לתינוקות, פעוטות, ילדים ונוער בטוח מאוד ומשלב את התאמת הטכניקה הטיפולי, הכוח המופעל ומהירות התנועה לגיל המטופל ומצבו.

צעירים ובוגרים
כי קצב החיים בפסגתו, כי הדרישות הגופניות בצבא, הרמת משאות, ציוד לחימה וטילטולים באימונים או מסעות מביאים את הגוף לשיאים חדשים אשר לרוב, מלווים בפגיעות שלד, חוליות וכריות דיסק בין חולייתיות אקוטיים. כי עכשיו מעמיסים צלחות ומגשים בעבודות מלצרות וקייטרינג או מעמיסים על הגב תרמיל גדול לטיול בעולם. כי עכשיו מוסיפים שעות ישיבה רבות בלימודים באוניברסיטה, במשרד בבניית קריירה ומשפחה, בנשיאת תינוקות על הידיים או המותנית, בסחיבת קניות מעיקה. אנו הכירופרקטים מוצאים את המטופלים בגילאים אלו סובלים לעיתים מכאבים פתאומיים שבאו עקב כאבים קטנים כאלו, "כאלו שניתן לחיות איתם" עקב תהליכי שחיקה בלתי מגבילים. עדיין לא נוצרו זיזי סידן בחוליות ולכן, עתה, חשוב מאוד להגיע לבדיקה וטיפול אצל ד"ר ברוך, ולא להזניח!

מבוגרים

כי כאן, בפסגת הקריירה ולפני שינויים משפחתיים של עזיבת הילדים את הקן, את הבית, העומס הפיזי מתחיל לרדת, אך לדאבוננו, השחיקה גדלה. היא גדלה בחוליות הגב והצוואר עקב תהליכי השחיקה הקודמים, אשר גרמו לכריות הדיסק הסחוסיות להינמך, וכך, תרמו לשחיקת גופי החוליות ולזיזי הסידן. הכאבים עכשיו מפריעים יותר כי ה"כאב ההוא, זה שניתן לחיות איתו" עכשיו בהחלט מגביל אותנו פיזית בתנועותינו ובתוכניותינו ואיכות חיינו. ב גיל זה מבוצעים לצערנו מרבית הניתוחים הרפואיים לתקן את שניתן היה למנוע בטיפול כירופרקטי תקופתי מתחזק ומונע.

קשישים
כי עכשיו, כשקצב החיים הואט, הפעילות הואטה ויוצאים לפנסיה, רוצים להרגיש טוב, להינות מהחיים, מתחביבים, מחלומות שלא הוגשמו. כי עכשיו, המיפרקים והפרקים "בוגדים בנו" נעשו קשיחים ומסרבים להיכנע לתוכניותינו, החיישנים אשר עבדו לא נכון עשרות רבות של שנים גורמים לנו ללכת לא יציב ואף ליפול מידי פעם, דבר הגורם לנו חשש מביצוע הליכה אך אל דאגה! גם עכשיו, ניתן לשלב מגוון טכניקות טיפול לגיל השלישי, מתיחה, הגמשה וחיזוק החיישנים והשרירים עד כמה שמאפשר הגוף כך שנוכל ביחד למנוע נפילות ונאפשר גם לכם ללכת עם גאווה ותקווה מחודשת, זקופים וישרים יותר ובוודאי נמרצים ופעילים יותר.

הסבר מורחב על גרימת כאב וניוון בגיל הבוגר, המבוגר והקשיש
מערכת התנועה והתפקוד שלנו תלויות במצב ומנח חוליות השדרה וחיישני התנועה אך גם בחיישני הכאב הממוקמים בכל רקמות העור, ובמיוחד כאשר מופעלים או נוצרים עומסים, חיכוך, לחץ, מתיחה, חומציות, דלקת ובצקת. כל רקמות הגוף ובמיוחד חיישני התנועה והכאב ברקמות החיבור לחוליות אינם יכולים לתפקד ולחיות כאשר בסביבתם נוצרת חומציות עקב לחץ, מתיחה ודלקת. לכן, בתחילה מופעלים רפלקסים אוטומטיים של הגוף, כאשר תאים מיוחדים של המערכת החיסונית מזהים את החומציות והאותות הכימיים ששולחים רקמות הגוף והחיישנים. תאים אלו, שולחים לאזור הדלקת תאים מיוחדים נוספים ממערכת החיסון שתפקידם לנטרל ולעכל את חלקי הדלקת, אך מה קורה כאשר אינם מצליחים להתגבר על כך לבדם?
אז, מופיע הכאב!, אז מופיעים תפיסת השרירים שתפקידה למנוע תנועה והחמרת החיכוך והדלקת, ממש מנגנון מיוחד וממושמע באופן אוטומטי. אם לא נתחיל לתקן את הגורם, הגוף ימשיך וילחם בדלקת שנוצרת כל הזמן, כי אנו מתפקדים תחת כוח הכבידה ועומסי החיים.
כאשר תהליכי התיקון הראשוניים הללו לא מצליחים, מובאים יוני סידן מנוזלי הגוף לנטרל גם הם את החוציות והדלקת וכאשר גם אלו לא מספיקים, מתחיל תהליך הגנתי טבעי אמנם ומופלא: הסביבה החומצית לאורך

ימים ושבועות גורמת לתאי הבניית המינרלים והסידן בעצמות להפסיק את הבניה, ולהפוך לתאים מפרקי סידן ומינרלים, למה? מכיוון שהמינרל הפשוט והזמין ביותר בטבע ובגף לניטרול חומציות הוא הסידן, תאי העצם מפרקים אותו לטובת ניטרול החומציות בנקודות החיכוך והדלקת ומה אנו מקבלים אז? נכון! ניטרול הדלקת וגדילת זיזים סידניים בחיבור רקמות החיבור הרכות לחוליות והעצמות (ממש כפי שנטיפי סידן גדלים במערות נטיפים) מחד ואיבוד הסידן והמינרלים בחוליות הסמוכות או בעצמות הקרובות לדלקת. אז מה יצא לנו מזה?

עמוד שדרה עם פחות דלקת, אך עם יותר זיזים סידניים אשר מפריעים לתנועה ולגמישות וכן עם פחות סידן הנקראים באבחנות הרפואיות והכירופרקטיות, אוסטיאו-פורוזיס. לכן, במקביל לטיפול הכירופרקטי השיקומי אנו אוהבים לשלב תרגילי חיזוק בכל טיפול וטיפול במקביל לבדיקה והתאמת מדרסים מייצבים ומחזקים במידת הצורך וכן שילוב תוספי מזון נוגדי דלקת וכן סידן וויטמין D , כי אנחנו לא רוצים לחכות לבריחת הסידן, אלא למנוע אותה!